Om hedersproblematiken – igen

Har lyft hedersproblematiken liksom barnens och ungdomars rättigheter, att få delta i alla undervisningar i skolan men också balkongflickorna på kongressen!
Därefter gick jag tillsammans med en vän Aynur på besök hos en familj vars dotter blev hedersmördad av mannen och hans släktingar på nyårsafton förra året i Uppsala!
När jag hörde föräldrarnas berättelse om det tragiska mordet på din dotter Tuba, funderade jag om det är Sverige vi lever i eller medeltiden? Många kurdiska flickor har blivit mördade de senaste åren i Uppsala, så hemskt och skamligt att får att ingen har tagit upp dessa! Att de skyldiga är ofta på frifot eftersom det är många som är inblandade. Polisen och rättsväsendet har inte kunnat/velat gå i spetsen. menade föräldrarna och Aynur som känner till fler fall!

Kampen för antirasism och feminism måste inte stanna i talarstolen och i vackra ord, utan det måste gälla invandrade kvinnor och flickor också! Jag har lovat att jag alltid ska stå på deras sida och kämpa ännu hårdare i alla lägen! Ert stöd behövs än någon sin! Rasistiska vindar och partier ska och får inte hindra kampen mot hedersfortrycket förtrycket!
Snart är det tioårsdagen av det tragiska hedersmordet på Fadime Sahimdah därför VHEK anordnar ett seminarium 26 jan kl.18.00 på ABF i Stockholm, glöm inte att boka kvällen! Mer info kommer! Har lyft hedersproblematiken liksom barnens och ungdomars rättigheter, att få delta i alla undervisningar i skolan men också balkongflickorna på kongressen!
Därefter gick jag tillsammans med en vän Aynur på besök hos en familj vars dotter blev hedersmördat av mannen och hans släktingar på nyårsafton förra året i Uppsala!
När jag hörde föräldrarnas berättelse om det tragiska mordet på din dotter Tuba, funderade jag om det är Sverige vi lever i eller medeltiden? Många kurdiska flickor har blivit mördade de senaste åren i Uppsala, så hemskt och skamligt att får att ingen har tagit upp dessa! Att de skyldiga är ofta på frifot eftersom det är många som är inblandade. Polisen och rättsväsendet har inte kunnat/velat gå i spetsen. menade föräldrarna och Aynur som känner till fler fall!

Kampen för antirasism och feminism måste inte stanna i talarstolen och i vackra ord, utan det måste gälla invandrade kvinnor och flickor också! Jag har lovat att jag alltid ska stå på deras sida och kämpa ännu hårdare i alla lägen! Ert stöd behövs än någon sin! Rasistiska vindar och partier ska och får inte hindra kampen mot hedersfortrycket förtrycket!
Snart är det tioårsdagen av det tragiska hedersmordet på Fadime Sahimdah därför VHEK anordnar ett seminarium 26 jan kl.18.00 på ABF i Stockholm, glöm inte att boka kvällen! Mer info kommer!

One response to “Om hedersproblematiken – igen

  1. En antirasistisk saga för den som inte tänker sova…

    Sagan om Mörkret

    http://bit.ly/y7Lgfg

Kommentera

